t. +385 (0)51 265 961    e-mail step-ri@uniri.hr      Hrvatski | English

Inovacija poslovnog modela

Boris Golob

Opis

Što je poslovni model i kako ga inovirati?

Stvaranje novog poslovnog model omogućava zaradu iz koristi koje nastaju na znanju i boljem povezivanju tržišta, kupaca, dobavljača, partnera, banaka, trgovina, kanala distribucije, prodaje i komunikacije… Na edukaciji su prezentirane najnovije spoznaje o poslovnim modelima, postupcima inoviranja postojećih i stvaranja novih poslovnih modela.

Besplatne novine, taksi vožnja za 12 kuna, avionske karte po cijeni autobusnih, pekari bez brašna, banke bez šaltera… nastali su inovacijom poslovnih modela.

Poslovni model već imaju svi koji nešto rade, iako ga često vjerojatno nisu svjesni – rijetka su poduzeća koja „poznaju“ svoj postojeći poslovni model, koja razumiju razloge svoje uspješnosti kao i razloge povremenih neuspjeha.

Razumijevanje i stvaranje poslovnog modela je neizostavan dio svake poslovne strategije, bez obzira na to je li riječ o malima ili velikima, proizvodnji ili trgovini, uslugama ili financijama, za razumijevanje (ne)uspjeha brodogradnje, bolnica, frizerskog salona, dućana s hranom, tržnice, kreditne kartice, izdavača novina, automobilske industrije, restorana, avioprijevoznika…

Poslovni model, odnosno stvaranje novih načina povezivanja ljudi, zarađivanja i zadovoljavanja kupaca, jest poluga inoviranja koja će odrediti 21. stoljeće. To je u ovom trenutku najsnažniji alat za oživljavanje nekonkurentnih „starih“ djelatnosti.

Inoviranje poslovnih modela još je relativno novo i neistraženo područje. Ipak, najvažnija osobina njihovog inoviranja je „demokratičnost“: za razliku od novih tehnologija i proizvoda, pa i usluga, nove poslovne modele s jednakim mogućnostima mogu stvarati i bogati i siromašni, i velike i male organizacije u razvijenim i nerazvijenim zemljama.

Upravo stoga je inoviranje poslovnih modela prilika za hrvatska poduzeća. Iz perspektive malog tržišta i ograničenih mogućnosti ulaganja, stvaranje novih proizvoda je često „nemoguća misija“: traži velika ulaganja i nepostojeću infrastrukturu za komercijalizaciju. S druge strane, novi poslovni model omogućava zaradu iz koristi koje nastaju na znanju i boljem povezivanju tržišta, kupaca, dobavljača, partnera, banaka, trgovina, kanala distribucije, prodaje i komunikacije…

Predavanje je namijenjeno članovima uprave, poduzetnicima i onima koji to žele postati, osobama zaduženim za razvoj poslovnih procesa te razvoj proizvoda i usluga.

 

Sadržaj

  • Što je poslovni model?
  • Kako analizirati postojeći poslovni model?
  • Inoviranje postojećeg poslovnog modela
  • Stvaranje novog poslovnog modela
  • Stvaranje poslovnog modela kod razvoja i komercijalizacije inovacije proizvoda ili usluge

 

Predavač

Boris Golob, mag. ing., poslovni je savjetnik i predavač, stručnjak za inoviranje proizvoda, usluga i poslovnih modela te poslovne strategije.

Diplomirao je strojarstvo na Tehničkom fakultetu u Rijeci i završio niz stručnih edukacija u inozemstvu (Excellence in Innovation Management, EFQM; Outcome-Driven Innovation, Strategyn Institute; Business Model Canvas Trainer, dr. Alexander Osterwalder).

Sudjelovao je u projektima razvoja i komercijalizacije inovacija proizvoda, usluga i načina poslovanja u uslužnim djelatnostima, ugostiteljstvu, trgovini, farmaceutskoj i metalnoj industriji, energetici, proizvodnji roba široke potrošnje i IT sektoru. Autor je tridesetak različitih edukacija temeljenih na najnovijim svjetskim teoretskim i praktičnim znanjima upravljanja obogaćenih iskustvima primjene u domaćem gospodarstvu te knjige „Od ideje do tržišta“.

Dobio je nagradu „Primus“ kao najbolji poslovni savjetnik u Hrvatskoj za 2011. godinu.
Od 2010. godine je direktor Step Ri znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci.

Prijavite se na edukaciju Inovacija poslovnog modela – prijave su zatvorene

Za sva pitanja vezana za edukaciju obratite nam se na step-ri@uniri.hr

Inovacija poslovnog modela
Stvaranje novih načina povezivanja ljudi, zarađivanja i zadovoljavanja kupaca, jest poluga inoviranja koja će odrediti 21. stoljeće. To je u ovom trenutku najsnažniji alat za oživljavanje nekonkurentnih „starih“ djelatnosti.

EEN-europska-poduzetnicka-mreza

 

Back to Top