Cijena – jedini izvor prihoda

Elementi i postupak strateškog definiranja cijena

Cijena kao osnova za ostvarivanje prihoda je jedan od ključnih elemenata poslovnog uspjeha. Znate li da je cijena ujedno i element poslovanja o kojem menadžeri najčešće nedovoljno brinu? Proaktivan pristup određivanju cijena, razumijevanje postupka i svih faktora važnih za formiranje optimalne cijene značajno utječu na dugoročnu konkurentnost i profitabilnost poduzeća.
25
Maksimalan broj polaznika
6 sati
 Trajanje
4.9
Prosječna ocjena

Svaka promjena na tržištu, od promjena potreba potrošača ili pojave nove konkurencije ili tehnologije, do izmjene zakonodavstva, demografije i društvenih normi… od poduzetnika zahtjeva ne samo prilagodbu već i nastojanje da se ona iskoristi za rast poslovanja i profitabilnosti. U današnjem dinamičnom, turbulentnom ekonomskom okruženju poduzetnici često nisu svjesni važnosti upravljanja cijenama. Određivanje cijena je najčešće doživljeno kao administrativan posao, rutinski i konvencionalan te se odvija pasivno – kao odgovor na ponašanje drugih.

Pasivan odnos prema cijenama nije osobina samo malih i srednjih poduzeća, istraživanje provedeno između 200 Fortune poduzeća pokazuje da ona koja pristupaju cijenama proaktivno imaju 31 % veće prihode od ostalih.

Proaktivni pristup upravljanju cijenama u poduzeće uvodi razradu i aktivno odlučivanje tijekom svih koraka koji su bitni u tom procesu: od definiranja funkcionalnosti proizvoda ili usluge i razumijevanja važnosti pojedinih funkcionalnosti za one koji plaćaju, određivanja strukture cijene i njene komunikacije pa sve do izračuna cijene i definiranja pravila koja određuju kako bi poduzeće trebalo mijenjati svoje cijene kada je suočeno s faktorima koji nisu vrijednost i trošak. U strukturiranom postupku definiranja cijene poduzeće nije više fokusirano isključivo na sam izračun cijene, već se koncentrira na razradu elemenata koji će kreirati „stratešku cijenu“ za njihov proizvod ili uslugu i time značajno doprinijeti maksimiziranju profitabilnosti.

Polaznici seminara će naučiti koji su elementi i koraci strateškog određivanja cijena bitni i kako ih provesti, zašto i kada trebaju posvetiti veću pažnju postupku izračuna i komunikacije cijena pojedinih proizvoda i usluga te razvoju cjenovnih politika na razini poslovanja.

Seminar je namijenjen djelatnicima zaduženim za formiranje cijena u poduzeću te vlasnicima i članovima uprava.

Sadržaj edukacije

Razumijevanje cijene i njenog značaja za poslovanje
  • Što je cijena?
  • Koji su koraci strateškog određivanja cijena?

Definiranje (kreiranje) vrijednosti za kupca
  • Odnos kupac – vrijednost
  • Metodologije istraživanja

Struktura cijene
  • Formiranje cjenovne ponude
  • Definiranje cjenovne metrike
  • Definiranje cjenovnih ograda

Komunikacija vrijednosti i cijene
  • Zašto moramo komunicirati vrijednost?
  • Percepcija kupaca i cijene

Izračun cijene

  • Troškovno orijentirana metoda
  • Tržišno orijentirana metoda
  • Konkurentski orijentirana metoda

Razvoj politike cijena
  • Važnost cjenovnih politika
  • Utjecaj cjenovnih politika na ponašanje kupaca
  • Formiranje cjenovnih politika prema vrstama kupaca

Autor i predavač

Jana Blažević Marčelja

Jana Blažević Marčelja, mag. oec.

Poslovna je savjetnica i predavačica te certificirani Pricing Professional pri Professional Pricing Society – vodećoj svjetskoj udruzi posvećenoj strateškom pristupu određivanju cijena.

Vodila je niz nacionalnih i međunarodnih razvojnih projekata i ima dugogodišnje iskustvo na području razvoja novih proizvoda, usluga i tehnoloških rješenja. Educira i savjetuje poduzetnike i poduzetnike početnike na području određivanja cijena i kreiranja cjenovnih politika, razvoja novih poslovnih rješenja te unapređenja poslovnih procesa.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Rok za prijavu: 3. 6. 2020. do 12 h ili do popunjavanja mjesta

Kotizacija: NE PLAĆA SE (financirano iz projekta EEN)

NAPOMENA:

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prilikom zaprimanja prijava vodit će se računa je li seminar namijenjen prijavitelju. Prijava drugog djelatnika iz iste tvrtke moguća je u slučaju preostalih mjesta.

Prijava na prezentaciju

Europska poduzetnička mreža EEN

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Rok za prijavu: 8. 6. 2020. do 12 h ili do popunjavanja mjesta

Kotizacija: NE PLAĆA SE (financirano iz projekta EEN)

NAPOMENA:

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prilikom zaprimanja prijava vodit će se računa je li seminar namijenjen prijavitelju. Prijava drugog djelatnika iz iste tvrtke moguća je u slučaju preostalih mjesta.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Step Ri programi podrške
za poduzetnike početnike i startupe

Iskaz interesa

Slanjem ovog obrasca dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Informacije koje s nama podijelite omogućit će nam početnu procjenu vaše ideje što je uvjet za pokretanje postupka ulaska u program.

Važno: u ovom koraku nemojte nam razotkrivati povjerljive informacije koje mogu biti predmet patentne zaštite.

Na temelju vaših odgovora želimo razumjeti:

  • Koje proizvode i/ili usluge želite ponuditi?
  • Što je inovativno u vašoj ideji (u usporedbi s konkurencijom / postojećim rješenjima)?
  • Tko bi i zašto kupio ili koristio vaš proizvod ili uslugu?
  • Kako planirate privući kupce i korisnike i uvjeriti ih da rješavate njihov problem?
  • Koja znanja i kompetencije važna za razvoj i provedbu vaše ideje imate? Nedostaju li vam neka znanja i kompetencije?