Cijena – jedini izvor prihoda

Elementi i postupak strateškog definiranja cijena

Cijena kao osnova za ostvarivanje prihoda je jedan od ključnih elemenata poslovnog uspjeha. Znate li da je cijena ujedno i element poslovanja o kojem menadžeri najčešće nedovoljno brinu? Proaktivan pristup određivanju cijena, razumijevanje postupka i svih faktora važnih za formiranje optimalne cijene značajno utječu na dugoročnu konkurentnost i profitabilnost poduzeća.
25
Maksimalan broj polaznika
6 sati
 Trajanje
4.9
Prosječna ocjena

Svaka promjena na tržištu, od promjena potreba potrošača ili pojave nove konkurencije ili tehnologije, do izmjene zakonodavstva, demografije i društvenih normi… od poduzetnika zahtjeva ne samo prilagodbu već i nastojanje da se ona iskoristi za rast poslovanja i profitabilnosti. U današnjem dinamičnom, turbulentnom ekonomskom okruženju poduzetnici često nisu svjesni važnosti upravljanja cijenama. Određivanje cijena je najčešće doživljeno kao administrativan posao, rutinski i konvencionalan te se odvija pasivno – kao odgovor na ponašanje drugih.

Pasivan odnos prema cijenama nije osobina samo malih i srednjih poduzeća, istraživanje provedeno između 200 Fortune poduzeća pokazuje da ona koja pristupaju cijenama proaktivno imaju 31 % veće prihode od ostalih.

Proaktivni pristup upravljanju cijenama u poduzeće uvodi razradu i aktivno odlučivanje tijekom svih koraka koji su bitni u tom procesu: od definiranja funkcionalnosti proizvoda ili usluge i razumijevanja važnosti pojedinih funkcionalnosti za one koji plaćaju, određivanja strukture cijene i njene komunikacije pa sve do izračuna cijene i definiranja pravila koja određuju kako bi poduzeće trebalo mijenjati svoje cijene kada je suočeno s faktorima koji nisu vrijednost i trošak. U strukturiranom postupku definiranja cijene poduzeće nije više fokusirano isključivo na sam izračun cijene, već se koncentrira na razradu elemenata koji će kreirati „stratešku cijenu“ za njihov proizvod ili uslugu i time značajno doprinijeti maksimiziranju profitabilnosti.

Polaznici seminara će naučiti koji su elementi i koraci strateškog određivanja cijena bitni i kako ih provesti, zašto i kada trebaju posvetiti veću pažnju postupku izračuna i komunikacije cijena pojedinih proizvoda i usluga te razvoju cjenovnih politika na razini poslovanja.

Seminar je namijenjen djelatnicima zaduženim za formiranje cijena u poduzeću te vlasnicima i članovima uprava.

Sadržaj edukacije

Razumijevanje cijene i njenog značaja za poslovanje
  • Što je cijena?
  • Koji su koraci strateškog određivanja cijena?

Definiranje (kreiranje) vrijednosti za kupca
  • Odnos kupac – vrijednost
  • Metodologije istraživanja

Struktura cijene
  • Formiranje cjenovne ponude
  • Definiranje cjenovne metrike
  • Definiranje cjenovnih ograda

Komunikacija vrijednosti i cijene
  • Zašto moramo komunicirati vrijednost?
  • Percepcija kupaca i cijene

Izračun cijene

  • Troškovno orijentirana metoda
  • Tržišno orijentirana metoda
  • Konkurentski orijentirana metoda

Razvoj politike cijena
  • Važnost cjenovnih politika
  • Utjecaj cjenovnih politika na ponašanje kupaca
  • Formiranje cjenovnih politika prema vrstama kupaca

Autor i predavač

Jana Blažević Marčelja

Jana Blažević Marčelja, mag. oec.

Poslovna je savjetnica i predavačica te certificirani Pricing Professional pri Professional Pricing Society – vodećoj svjetskoj udruzi posvećenoj strateškom pristupu određivanju cijena.

Vodila je niz nacionalnih i međunarodnih razvojnih projekata i ima dugogodišnje iskustvo na području razvoja novih proizvoda, usluga i tehnoloških rješenja. Educira i savjetuje poduzetnike i poduzetnike početnike na području određivanja cijena i kreiranja cjenovnih politika, razvoja novih poslovnih rješenja te unapređenja poslovnih procesa.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prijava na webinar

Od društvenog problema do poduzeća

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Rok za prijavu: 7. 9. 2020. do 12 h ili do popunjavanja mjesta

Kotizacija: NE PLAĆA SE (financirano iz projekta IN SITU)

NAPOMENA:

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prilikom zaprimanja prijava vodit će se računa je li seminar namijenjen prijavitelju.

Prijava na prezentaciju

Europska poduzetnička mreža EEN

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Rok za prijavu: 8. 6. 2020. do 12 h ili do popunjavanja mjesta

Kotizacija: NE PLAĆA SE (financirano iz projekta EEN)

NAPOMENA:

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prilikom zaprimanja prijava vodit će se računa je li seminar namijenjen prijavitelju. Prijava drugog djelatnika iz iste tvrtke moguća je u slučaju preostalih mjesta.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Step Ri programi podrške
za poduzetnike početnike i startupe

Iskaz interesa

Slanjem ovog obrasca dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Informacije koje s nama podijelite omogućit će nam početnu procjenu vaše ideje što je uvjet za pokretanje postupka ulaska u program.

Važno: u ovom koraku nemojte nam razotkrivati povjerljive informacije koje mogu biti predmet patentne zaštite.

Na temelju vaših odgovora želimo razumjeti:

  • Koje proizvode i/ili usluge želite ponuditi?
  • Što je inovativno u vašoj ideji (u usporedbi s konkurencijom / postojećim rješenjima)?
  • Tko bi i zašto kupio ili koristio vaš proizvod ili uslugu?
  • Kako planirate privući kupce i korisnike i uvjeriti ih da rješavate njihov problem?
  • Koja znanja i kompetencije važna za razvoj i provedbu vaše ideje imate? Nedostaju li vam neka znanja i kompetencije?