Svaka promjena na tržištu, od promjena potreba potrošača ili pojave nove konkurencije ili tehnologije, do izmjene zakonodavstva, demografije i društvenih normi… od poduzetnika zahtjeva ne samo prilagodbu već i nastojanje da se ona iskoristi za rast poslovanja i profitabilnosti. U današnjem dinamičnom, turbulentnom ekonomskom okruženju poduzetnici često nisu svjesni važnosti upravljanja cijenama. Određivanje cijena je najčešće doživljeno kao administrativan posao, rutinski i konvencionalan te se odvija pasivno – kao odgovor na ponašanje drugih.
Pasivan odnos prema cijenama nije osobina samo malih i srednjih poduzeća, istraživanje provedeno između 200 Fortune poduzeća pokazuje da ona koja pristupaju cijenama proaktivno imaju 31 % veće prihode od ostalih.
Proaktivni pristup upravljanju cijenama u poduzeće uvodi razradu i aktivno odlučivanje tijekom svih koraka koji su bitni u tom procesu: od definiranja funkcionalnosti proizvoda ili usluge i razumijevanja važnosti pojedinih funkcionalnosti za one koji plaćaju, određivanja strukture cijene i njene komunikacije pa sve do izračuna cijene i definiranja pravila koja određuju kako bi poduzeće trebalo mijenjati svoje cijene kada je suočeno s faktorima koji nisu vrijednost i trošak. U strukturiranom postupku definiranja cijene poduzeće nije više fokusirano isključivo na sam izračun cijene, već se koncentrira na razradu elemenata koji će kreirati „stratešku cijenu“ za njihov proizvod ili uslugu i time značajno doprinijeti maksimiziranju profitabilnosti.
Polaznici seminara će naučiti koji su elementi i koraci strateškog određivanja cijena bitni i kako ih provesti, zašto i kada trebaju posvetiti veću pažnju postupku izračuna i komunikacije cijena pojedinih proizvoda i usluga te razvoju cjenovnih politika na razini poslovanja.